درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)

دو سنگین وزن اینترنت در کارزار شبکه های اجتماعی رو در روی یکدیگر ایستاده اند. برای تجزیه و تحلیل نتیجه این رقابت و آینده شبکه های اجتماعی، بهتر است با اعداد و ارقام به سنجش این دو هم آورد بپردازیم.


با رونمایی از سرویس گوگل پلاس (که ثبت نام در آن از دیروز برای همه دارندگان اکانت جمیل آزاد شده)، شرکت گوگل تصمیم گرفته تا غول دنیای شبکه های اجتماعی (فیس بوک) را به چالش بکشد و به رقیب قدر بالقوه ای برای آن تبدیل گردد. در بررسی ها هر کس از زاویه ای به موضوع می نگرد. برخی برنده را فیس بوک می دانند که تعداد کاربران آن هم اکنون از مرز ۷۵۰ میلیون نفر گذشته است. گروهی هم شانس را با گوگل یار می دانند زیرا علاوه بر مهندسان کارکشته، همین ابتدای کار تعداد بسیار زیادی کاربر بالقوه در سرویس های متنوع اش در اختیار دارد.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا ببینیم در کارزار شبکه های اجتماعی، آینده از آن کیست؟


کاربران
گوگل از این نظر در سطح دنیا بی نظیر است. طبق آمار کام اسکور تعداد بازدیدکنندگان ماهانه گوگل در می از مرز یک میلیارد نفر گذشت و رکورد جدیدی را در تاریخ اینترنت به جا گذاشت. فیس بوک هم در این ماه کمی بیش از ۷۱۳میلیون نفر بازدید داشته است.

البته اگر مدت زمانی را که کاربر در سایت می گذراند، مبنای سنجش قرار دهیم، فیس بوک با عدد ۶ ساعت به ازای هر نفر در ماه، با سرعت سرسام آوری گوگل را با مدت زمان ۲۰ دقیقه به ازای هر نفر در ماه، پشت سر می گذارد. البته از نظر میزان رضایتمندی کاربران، گوگل با فاصله فراوانی بر روی سکویی بالاتر از فیس بوک ایستاده است.

مقایسه: از نظر تعداد کاربران، گوگل هنوز حاکم بلامنازع اینترنت است. فیس بوک هم توانسته تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت را راضی کند که زمان نسبتا زیادی را به وقت گذرانی در سایت اش بپردازند. با این وجود میزان رضایتمندی کاربران فیس بوک در سطح پایین تری نسبت به گوگل قرار دارد.


گردش مالی
به این دلیل که گوگل یک شرکت عمومی است و باید هر فصل گزارشات مالی اش را منتشر کند، اطلاعات ما در این زمینه کاملا واضح و سر راست هستند. اما تا زمانی که فیس بوک به صورت خصوصی اداره می شود، درباره اطلاعات مالی آن نمی توان به صراحت قضاوت کرد. بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال ، گردش مالی سال گذشته فیس بوک بالغ بر ۱.۸۶ میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود که امسال به ۴ میلیارد دلار هم برسد. گوگل هم گردش مالی کلی سال گذشته اش را ۲۹.۳ میلیارد دلار اعلام کرده است.


chart-google-facebook-narenji-ir.png

eMarketer تخمین می زند که سال گذشته گوگل ۳۸.۵ درصد بازار تبلیغات آنلاین را در اختیار خود داشته، در حالی که سهم فیس بوک از این بازار تنها ۴.۶ درصد بوده است. پیش بینی می شود که امسال هم سهم فیس بوک به ۷ و سهم گوگل به ۴۰.۸ درصد برسد.

مقایسه: از نظر گردش مالی گوگل به شکل قابل توجهی بزرگتر از فیس بوک است و همچنان در حال رشد است. اما فیس بوک با سرعت بیشتری توسعه می یابد.


کارمندان
با توجه به اینکه فیس بوک تا کنون آماری در این خصوص منتشر نکرده، استفاده از این معیار کمی سخت می شود. اما نیویورکر به تازگی تعداد کارکنان فیس بوک را ۲۵۰۰ نفر برآورد کرده است . این عدد تقریبا ۲ برابر تخمین سال ۲۰۱۰ است. گوگل اعلام کرده که ۲۴۴۰۰ کارمند در پایان ۲۰۱۰ و ۱۹۸۳۵ کارمند در پایان ۲۰۰۹ داشته است.

مقایسه: همانند گردش مالی، تعداد کارمندان گوگل به شکل قابل توجهی بیشتر از فیس بوک است. اما به نظر می رسد که رشد فیس بوک در این زمینه هم بسیار چشمگیر تر از گوگل بوده.


نتیجه گیری
علاوه بر موارد ذکر شده، فاکتورهای فراوان دیگری در پیش بینی سرنوشت جی پلاس در برابر فیس بوک باید مدنظر قرار گیرند. گوگل به عنوان یک برند اینترنتی، از نظر میزان رضایت کاربران در موقعیت مناسبی قرار دارد، در حالی که فیس بوک در این زمینه با برخی مشکلات روبرو است. همچنین گوگل از نظر منابع و نیروی انسانی شرکت بزرگتر و قوی تری است، اما فیس بوک با سرعت رشد بالایی که دارد، می تواند انتخاب دلچسبی برای سرمایه گذاران باشد.

و برنده اصلی در این میان کیست؟ به گمانم کاربران شبکه های اجتماعی برنده اصلی این نزاع هستند. زیرا هر دو کمپانی عظیم گوگل و فیس بوک تلاش می کنند که محصولات شان را بهبود دهند و همچنین با امکانات بیشتر به جذب و حفظ مخاطبان شان بپردازند.


شما آینده این دو غول بزرگ شبکه های اجتماعی را چگونه پیش بینی می کنید؟ در صورت انتخاب بین این دو، در حال حاضر کدام یک را ترجیح می دهید؟

www.Esfahanian.info


چهار شنبه 15 تير 1390برچسب:, :: 11:38 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian
سری 3 سامسونگ لپ تاپ هایی باریک و سبک اما ارزان قیمت محسوب میشوند

لپ تاپ سامسونگ سری ۹ را می توان با کلمات زیبا، باریک و مانند این توصیف کرد. اما با قیمت نسبتا گرانش، خرید آن برای بسیاری از کاربران امکان پذیر نبود. حالا با محصول دیگری همانند سری ۹ روبرو هستیم. یک لپ تاپ ۱۲.۱ اینچی عضو خانواده جدیدی با نام سری ۳ سامسونگ است که با قیمتی حدود ۷۴۹ دلار، همان حس سبکی و زیبایی سری ۹ را منتقل می کند.


سری ۳ سامسونگ قرار است با نمایشگرهایی از ۱۱.۶ اینچ تا ۱۵ اینچ و بزرگتر، طیف وسیعی از سلایق و کاربری ها را با قیمت مناسبی پوشش دهد. اما احتمالا چشمگیرترین مدل این لپ تاپ با ظاهر فلزی، همین مدل ۱۲.۱ اینچی باشد. جذاب ترین بخش موضوع، حضور یک پردازنده Core i5 با ولتاژ کامل در قلب این لپ تاپ است که به خوبی نقصان سری ۹ با پردازنده های ولتاژ پایین را جبران می کند.


این کامپیوتر از مدل ۱۳ اینچی سری ۹ نازک تر بوده و برخلاف آن، به جای اس اس دی از هارد دیسک بهره می برد. اما یک سوال مهم باقی می ماند؛ باتری این لپ تاپ کوچک با چنین پردازنده ای، می تواند آنقدر دوام بیاورد، که ارزش خریدن را داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال و مشخصات فنی بیشتر باید کمی صبر کنیم. اما قبل از پایان سال، با ارائه رسمی سامسونگ سری ۳ پاسخ را خواهیم یافت.

www.Esfahanian.info


چهار شنبه 15 تير 1390برچسب:, :: 11:35 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian
‏Qosmio F750 لپ تاپ سه بعدی توشیبا که نیاز به عینک ندارد

شرکت توشیبا لپ تاپ جدید اش را با نام Qosmio F750 معرفی کرده است. این کامپیوتری با نمایشگر سه بعدی است که برای دیدن تصاویر آن نیاز به استفاده از عینک مخصوص ندارید. ‏

شرکت توشیبا یکی از پیشگامان در ساخت نمایشگرهای سه بعدی است که نیاز به عینک مخصوص ندارند و قبلا نمایشگر ساخت این شرکت را روی نیتندو 3DS دیده بودیم. حالا این نخستین لپ تاپ در جهان است که به چنین نمایشگری مجهز شده است. ‏

جالب اینجا است که این نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با کیفیت تمام اچ دی می تواند تصاویر دو بعدی و سه بعدی را همزمان نشان بدهد. به این معنی که می توانید در یک پنجره تصویری دو بعدی ببینید و در یک پنجره دیگر ویدیویی سه بعدی تماشا کنید. ‏

یک دوربین اچ دی هم در این لپ تاپ تعبیه شده که حرکات شما زیر نظر میگیرد و تصاویر سه بعدی را مناسب با زاویه دیدتان تنظیم می کند. ‏

این لپ تاپ از ماه اگوست با قیمتی حدود ۲۱۰۰ دلار واراد بازار خواهد شد. ‏

www.Esfahanian.info


سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, :: 21:3 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

 

آیا شما هم در انتخاب مارک لپ تاپ دچار تردید شدید ؟ نگران نباشید . تعداد شرکت هایی که به تولید لپ تاپ های با کیفیت مشهور هستند زیاد نیستند . اگر همین الان دارید به شرکت های تولید کننده لپ تاپ فکر می کنید احتمالا این برندها به ذهنتون می رسه : dell , apple , Toshiba , HP , asus ,sony و یا acer . در مورد این برندها نمی توان شک کرد چون همه این مارک ها جزء بهترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیا هستند . اما از بین مارکهای معروف یک نام خوش می درخشد و اون چیزی نیست جز Apple . بله . شرکت اپل همیشه به اینکه محصولات با بهترین کیفیت رو تولید کرده معروف هست و لپ تاپ های این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این شرکت برای چندین سال در صدر لیست بهترین کیفیت محصول ، خدمات به مشتری و قابلیت اطمینان قرار داره.اپل تنها شرکتی است که برای کامپیوترهای خود ، نرم افزار طراحی می کند . با وجود این مارک لپ تاپ دیگه نگرانی زیادی در مورد ویروس و نرم افزارهای مزاحم نخواهید داشت . چون این لپ تاپ با لپ تاپ های ویندوزی (windows based)  فرق میکنه. ویندوز به شخص ثالث اجازه ساخت برنامه را می دهد و این جواب اینه که چرا ویندوز هیچ کنترلی بر اتفاقات درون کامپیوتر شما ندارد . خود من مشکلات زیادی با لپ تاپم که dell هستش دارم و با تاخیرها ی زیادی در اجرای عملیات مواجه هستم . همچنین بعضی وقتها نیاز به ریست های زیادی می باشد که باعث اتلاف وقت و ایجاد استرس برای من بوده . به هر حال اگر خرید لپ تاپ اپل خارج از بودجه شما می باشد من به شما مارک HP رو پیشنهاد می کنم .

این پست نتیجه تجربه شخصی من بوده است . شاید نظر شما متفاوت باشد .خوشحال میشم این بحث رو به چالش بکشیم .

www.Esfahanian.info


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب